Min danska

Igår var jag på silverbröllops fest i Danmark, där det firas stort. Vi kunde inte åka dit på morgonen dagen innan (pga skola) men vi kom till själva festen. Det var knytkalas så alla hade med sig något, och det blev riktigt gott. Först middag, sedan efterrätt och efterrätt igen. Jag pratade så klart med danskarna, det gick rätt bra men 1/3 av gångerna så förstod jag inte vad de sa, så jag nickade och log.
Ett exempel:
En kvinna (jag är så dålig på namn): *på danska* Är det en hare, ser du haren?
Jag trodde att hon sa: Är det en hage? (eftersom vi var bland hästar)
Jag: Njaaa.. Vet inte.
Hon: *på danska* Den är där ute
*tystnad*
Jag: *inser vad hon säger* JAHAAA. jaa, jag ser den.
*tystnad*
Hon: *på danska* Vad heter hare på svenska?
Jag: *försöker få bort min skånska* Samma, hare.. Sen har vi kanin också.
Hon: *på danska* Yeh, vi med.


Kommentarer
Postat av: betts

HAHAHA så rolig!

2009-05-21 @ 19:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0